Palotási Általános Iskola

e-Napló

palotas iskola kreta rendszer logo

e-Ügyintézés

palotas iskola kreta e ugyintezes logo

Határtalanul

hatartalanul logo


palotas iskola magyarorszag kormanya

Látogatók

067951
Ma
Tegnap
A héten
Ebben a hónapban
80
76
414
916

IP címed: 3.146.37.32
2024-05-18 23:24

Keress a Facebook-on

2018 tavaszán iskolánkkal megpályáztuk az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt HATÁRTALANUL! programot. 2018 decemberében kaptunk értesítést arról, hogy a pályázatot nyertesnek minősítették, így 2 817 900 Ft támogatásban részesültünk. Nagy öröm volt ez számunkra, de nem kis feladat. Az utazásunk 2019. április 1-3. között valósult meg. Ezt megelőzően szülői értekezletet tartottunk a kirándulásban résztvevő 25 hetedikes és 20 nyolcadikos diák szüleinek, majd előkészítő foglalkozás keretében készültünk fel a Felvidék meglátogatandó településeinek történelmi, földrajzi, kulturális magyar vonatkozású értékeinek tananyaghoz kapcsolódó felelevenítéséhez.

Az első nap Rozsnyó gazdag történelmi múltjával, őrtornyával, II. Rákóczi Ferencnek a településhez kötődő tevékenységével ismerkedtünk meg, majd megtekintettük a Krasznahorkai várat, ahol felidéztük annak magyar vonatkozású történelmi jelentőségét. Az Andrássy-Mauzóleum szemet gyönyörködtető épületét megtekintve Andrássy Franciska életével ismerkedhettünk meg. Innen a beltéri Andrássy-kastélyhoz mentünk, ahol a hely történelmi, irodalmi jelentőségével ismerkedhettünk meg, majd a kastély angolparkját jártuk be. Utolsó helyszínünk a Csorba-tó volt, ahol a helyszín idegenforgalmi jelentőségének történetéről kaptunk új információkat, illetve élveztük a telet a tavaszban. A szállásunk Tátralomnicon volt, ahol 2-3-4 ágyas szobákban pihenhettük ki magunkat mindkét napon.

A második napon a bőséges svédasztalos reggeli után a Bélai- barlang 1370 m hosszú útvonalát jártuk be, amin a 125 m szintkülönbség leküzdését 860 lépcső segítette. Itt egy gyönyörű hang-fény játék részesei is lehettünk a Zene-teremben. Második helyszínünk Késmárk volt, ahol a Szapolyaiak és Thökölyek történelmi vonatkozású tevékenységével ismerkedhettünk meg. Megtekintettük az evangélikus fatemplomot, ami fából, vasszögek felhasználása nélkül épült, majd a mellette álló új evangélikus templomot, ahol megkoszorúztuk Thököly Imre 1906-ban újra eltemetett hamvait. Utunk innen a Thököly várhoz vezetett, amelynek udvarán megemlékeztünk a hely történelmi jelentőségéről. Következő úti célunk Szepesszombat volt, ahol a XIII. század közepén épült Szent György templomban tettünk látogatást. Következő helyszínünk a Szepesi vár volt, ahol a vár bejárásával felidézhettük annak történelmét, elképzelhettük magunkat a XVII. században, megismerhettük a „piros gomb” segítségével a helyszín történelmi legendáival. Ezen a napon az utolsó helyszínünk Lőcse volt. Itt felidéztük, megismerhettük Jókai Mór: Lőcsei fehér asszony, Mikszáth Kálmán: Fekete város című műveinek a településhez kötődő leírásait, megtekintettük a Szent Jakab templomot. Este a szálláshelyünkön vetélkedőben vehettek részt a gyerekek a tanulmányi kirándulás eddig felidézett ismereteivel kapcsolatban.

A harmadik nap a szállás elhagyása után, először Igló települését kerestük fel, ami a Szepesség második legnagyobb városa. Itt megtekintettük a Szűz Mária Mennybemenetele tiszteletére szentelt plébániatemplomot, felkerestük a kívánságok helyét, ahol mindenki besuttoghatta titkos vágyát a harangba. Következő úti célunk Eperjes volt, hosszú, lencse alakú főutcáját tekintettük meg, majd megemlékeztünk az itt született Maléter Pálról. A tanulmányi kirándulás utolsó települése Kassa volt, ami Felső-Magyarország gyöngyszeme. Itt megtekintettük a Miklós börtönt, a Rákóczi-házat, ahol rendhagyó történelmi óra keretében idéztük fel Rákóczi történelmi múltját. Utolsó állomásunkként a Szent Erzsébet dómot kerestük fel, ahol koszorút helyeztünk el a fejedelem sírjánál.

E gazdag program után a késő esti órákban érkeztünk haza. Az autóbusszal megtett sok kilométer, a lábunkkal lejárt több tízezer lépés, a rengeteg, csodálatos természeti és városképi látványa teljesen birtokba vett minket. Pár nap elteltével azonban ezt a sok információt már rendszerezetten, élménybeszámolók által mutattunk be itthon maradott iskolatársainknak. Az iskola faliújságjára több tablót is készítettünk, hogy megismertessük iskolánk tanulóit saját élményeinkkel.

Gyöngyösi Gáborné
programfelelős

Ez a weboldal cookie-kat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.